Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задните седалки в колите на НСО. Шофьорите от службата пък задължително са без колани, защото трябва да реагират бързо при необходимост, обясни бившият директор на НСО ген. Димитър Владимиров пред Нова тв.

Още по темата

Коментарът му е по повод на катастрофата с кортежа на, с който пътува шефката на Цвета Караянчева.
Инцидентът стана в неделя преди обяд на пътя между Шумен и Силистра. Караянчева е със счупена раменна става и беше транспортирана по спешност в правителствена болница с хеликоптер.

Председателят на НС е била оперирана, но днес от болницата трябва да съобщят какво е състоянието й. Очаква се тя да се възстанови до месец.

Ген. Владимиров настоя, че шофьорът на Караянчева е един от най-добрите в НСО.

"Назначен е през 2003  г, минал е през всички стадии на развитие, возил е председател на парламента, зам.- председател, министри депутати и това е изиграло ключова роля, за да се избегне челен удар", увери той.

Според бившия шеф на столичния КАТ и настоящ председател на Института за пътна безопасност Богдан Милчев, когато настъпват такива тежки пътнотранспортни произшествия, налице е човешка грешка.

"За себе си съм убеден, че тук има повече от една човешка грешка", каза той.

Милчев коментира и маркировката на пътя, където е станала катастрофата.

"Има маркировка, която маркира "остров". Той е повече от 8 кв./м – тоест доста голям "остров". Идва въпросът дали, ако има знак за ограничение на скоростта, дали той се спазва. Не се спазва, защото организаторът на движението създава предпоставки да не се спазва, изграждайки този тип "острови", заяви Милчев.

Според него такъв тип „остров” трябва да е повдигнат, озеленен, със знаци, така както се прави в много европейски страни.

"Хората винаги ще допускаме грешки и заради това транспортната инфраструктура трябва да е щадяща", коментира още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase